Najciekawsze premiery motoryzacyjne

W VCentrum rozpoczynamy nowy cykl w którym nasz prezes, Jacek Chmielewski będzie wybierał najciekawsze premiery motoryzacyjne kwartału.

Najlepsze premiery I kwartału 2019 roku

Rozpoczynamy nowy cykl w którym zapoznamy i przypomnimy Państwu najciekawsze premiery motoryzacyjne kolejnych kwartałów. Ponadto nasz prezes Jacek Chmielewski opowie nam co jego zdaniem jest najciekawszą premierą. Wytłumaczy również dlaczego właśnie to auto zasługuje na jego wyróżnienie.

Nowości motoryzacyjne I kwartału 2019

Najważniejsze premiery motoryzacyjne debiutują najpierw głównie w intrenecie. Nie zawsze jednak przez oficjalną publikację danej marki, a często za sprawą zakulisowych przecieków.  Jednak w trakcie pierwszego kwartału roku większość debiutów samochodowych ma miejsce na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Są one jednym z największych i najważniejszych wydarzeń o tematyce motoryzacyjnej na świecie. Tak było też w tym roku, a o tym jak salon samochodowy w Genewie niebywale nas zaskoczył,  możecie przeczytać w jednym z naszych poprzednich wpisów: https://www.vcentrum.pl/targi-motoryzacyjne-w-genewie-2019/. Niemal wszystkie wiodące marki zaprezentowały nam swoje najnowsze premiery motoryzacyjne.

Supersamochody

Audi zaprezentowało w Genewie concept E-TRON GT, Alpina pokazała B7 Bi-Turbo po faceliftingu. Bentley zaprezentował wyjątkowe modele, czyli między innymi rocznicowy Continental GT w wersji Mulliner. Włoskie marki również zaprezentowały się z niezwykle dobrej strony. Lamborghini pokazało SVJ w wersji Roadster, Ferrari zaś następcę 488 GTB czyli F8 Tributo. Pininfarina, która zdecydowała się zbudować własne auto zaprezentowała niesamowity pojazd, czyli limitowaną do 150 egzemplarzy Battistę. Aston Martin postanowił mocno wkroczyć w segment supersamochodów z centralnie umieszczonym silnikiem prezentując Vanqusha Vision Concept. Brytyjczycy zaprezentowali także model który ma zastąpić Valkirię.  Toyota pokazała reinkarnację swojego legendarnego modelu, czyli Supry, jednak premiera ta nie przyniosła tyle emocji co poprzednie generacje auta. Mercedes-Benz żegna nas z kultowym silnikiem V12, prezentując ostatniego S65 AMG w wyjątkowej edycji.  Jednak premierą, która powoduje przyśpieszone bicie serca jest niewątpliwie Koenigsegg Jesko. Model, który ma moc aż 1600 koni mechanicznych i osiąga prędkość aż 482 km/h! Elektryki gonią jednak silniki spalinowe. Idealnym przykładem na taki stan rzeczy jest Rimac C Two. Chorwacki supersamochód z elektrycznym napędem, który posiada aż 4 silniki napędzające każde koło z osobna.  Legitymują się one łączną mocą 1914 KM i 2300 Nm, a przyśpieszenie do 100km/h wynosi mniej niż 2 sekundy!!!

SUV-y

Popularność SUV-ów co roku staje się coraz większa. Dlatego też niemal każda z marek chce posiadać swój model w tym segmencie. Liczą się zarówno te o mniejszych jak i większych gabarytach.  Jedną z najbardziej kontrowersyjnych premier 2019 roku jest najnowsze BMW X7, które nie cieszy się dobrym odbiorem ze względu na bardzo masywny grrill.  Mercedes-Benz zaprezentował między innymi facelifting GLC Coupe, jednak najważniejszą premierą na jego stoisku była prezentacja EQC, czyli elektrycznej alternatywy dla spalinowych SUV-ów.  Range Rover natomiast zaprezentował nam Velara SV Autobiography Dynamic Edition, w którym szczęśliwie nie zdecydowali się na rezygnację z kultowego silnika V8.

Najlepsza premiera motoryzacyjna I kwartału 2019 roku według Jacka Chmielewskiego

Jacek Chmielewski, prezes VCentrum, odpowiedział na pytanie: „Które z nowo zaprezentowanych aut I kwartału 2019 roku najbardziej Cię zaskoczyło?” odpowiedział:

„Sercem bliżej jest mi do Koenigsegg’a Jesko ale Rimac C Two dostał u mnie podium. Twórca Mate Rimac ma zaledwie 31 lat, kilka opatentowanych wynalazków na koncie, a uzyskane fundusze przeznacza na swoją pasję, czyli tworzenie supersamochodów. Warto wspomnieć, że jego produkty m.in. zestawy baterii montowane są w Koenigseggu Regera oraz Astonie Martinie Valkyrie. A najnowsze dziecko zespołu Pininfarina – Battista Pininfarina Supercar to tak naprawdę monokok oraz zespół napędowy Rimac C Two stylistycznie obudowany przez włoskich designerów 😉 Tak więc Mate Rimac kibicuję Ci bardzo i dziękuje, że zmieniasz moje postrzeganie elektrycznej motoryzacji👏🤞👍”.

Zapraszamy także do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych:  https://www.instagram.com/vcentrum/ oraz https://www.instagram.com/vcentrum/

 

 

Back to top