Porsche GT3 RS, jak wiele entuzjastycznych serc, kończy gamę serii 992. Porsche deklaruje, że wzorując się na wersjach wyczynowych, zdołało stworzyć model, który wykorzystuje rozwiązania techniczne inspirowane padokiem. Serce 911 GT3 RS tętni dzięki wolnossącemu silnikowi boksera 4.0, rozwijającemu imponującą moc 525 KM.
Porsche 911 GT3 RS – Inspiracje Z Torów F1
W GT3 RS seryjną premierę świętuje również system redukcji oporu powietrza, czyli DRS (Drag Reduction System). Oparty na rozwiązaniach znanych z bolidów Formuły 1. Po naciśnięciu przycisku, górna część olbrzymiego skrzydła może zostać hydraulicznie spłaszczona. W przypadku nagłego hamowania dostępna jest również funkcja powietrznego hamulca (airbrake), skracająca drogę hamowania o około 2,5 metra z prędkości 200 km/h.
Odpowiedni kąt ustawienia skrzydła zwiększa docisk w zakrętach oraz zmniejsza na prostych odcinkach pokonywanych z dużą prędkością. Istotną rolę w aerodynamice odgrywa również przedni pas z powiększonym splitterem i otworami wentylacyjnymi, kierującymi strumienie powietrza do kół i hamulców. Do tego dochodzą jeszcze regulowane kurtyny powietrzne.
Silnik
Z tyłu GT3 RS pracuje dobrze znany czterolitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser, w którym Porsche ponownie wprowadziło kilka istotnych zmian. Dzięki zmodyfikowanemu wlotowi powietrza i wałkom rozrządu, GT3 RS generuje teraz 525 KM – o 15 KM więcej niż zwykłe GT3. Dzięki krótszym przełożeniom dwusprzęgłowej przekładni, ważący zaledwie 1450 kg RS przyspiesza do 100 km/h w 3,2 s, a do 200 km/h – w 10,6 s. Przy prędkości maksymalnej 296 km/h, nowe GT3 RS jest najwolniejsze w historii, lecz dla miłośników torowych przeżyć to nie ma większego znaczenia. Standardowo auto dostaje też 20-calowe felgi z przodu i 21-calowe z tyłu ze stopów lekkich z centralną śrubą mocującą. Opony w rozmiarze 275/35 R 20 oraz 335/30 R 21. W opcji dostępne są hamulce Porsche Ceramic Composite Brake.
Tor
W trybie torowym, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego można regulować za pomocą pokrętła na kierownicy. Amortyzatory kompresji i odbicia na przedniej i tylnej osi da się ustawić oddzielnie. Dodatkowo, po raz pierwszy temperatura opon jest rejestrowana i wyświetlana indywidualnie. Dzięki czterem pokrętłom oraz przyciskowi “DRS”, kierownica GT3 RS wygląda niemal jak ta w samochodzie wyścigowym.
Pakiet Weissach obejmuje. Przednią maskę, dach, obudowy lusterek i płat tylnego spoilera wykonane z karbonu, z widoczną strukturą splotu. Zawarta w pakiecie Clubsport klatka, także karbonowa, ma zupełnie nową konstrukcję rurek.
PTS
Paint To Sample (PTS), umożliwia klientom personalizację swoich samochodów, tworząc unikatowe kombinacje kolorów i wyposażenia. Nasz Porsche GT3 RS w kolorze Acid Green to wyraz naszej pasji do motoryzacji i dążenia do wyjątkowości.
To nie tylko samochód, to dzieło sztuki, które przyciąga spojrzenia i zapewnia niezapomniane wrażenia za kierownicą.