Gullwing powrócił
Sylwetka SLS’a nie była nowatorskim pomysłem niemieckich inżynierów. Wyjątkowe drzwi, podnoszące się do góry wraz z kawałkiem dachu, nazywane „gullwing doors” jak i charakterystyczny długi przód to nawiązanie do ikony motoryzacji, zaprezentowanej przez Mercedesa w 1954 roku – 300 SL, auta luksusowego po latach sprawiły stało się jednym z najdroższych produkowanych seryjnie samochodów.
Samochód Mewa
Supersamochód od którego nie można oderwać wzroku. Wskrzeszenie 300 SL- Długi i niski przód, ogromna maska z wlotami powietrza, kabina pasażerska i krótki tył, a do tego zaledwie 18 kilogramowe drzwi – ‘mewy’. Drzwi te, posiadają bardzo nowatorskie zabezpieczenie dla osób znajdujących się w samochodzie w trakcie wypadku. W ich zawiasach znajduje się ładunek pirotechniczny, otwierający je w przypadku, kiedy auto znajdzie się na dachu. Dodatkowo smaczki takie jak klamki wysuwające się z drzwi po naciśnięciu przycisku na kluczyku, nadają mu charakteru. Wnętrze jak z luksusowego samolotu, dobrze trzymający fotel, spłaszczona kierownica i centrum dowodzenia na konsoli środkowej. Należy dodać do tego nowości, jakie zastosował producent. Mercedes-Benz SLS, nietuzinkowy samochód premium, jest pierwszym w historii motoryzacji, którego podwozie i nadwozie jest w całości wykonane z aluminium.
V8
Nawiązania do historycznego modelu 300 SL opierają się głównie na stylistyce, natomiast cała mechaniczna część auta wykorzystuje najnowsze technologie. Od A do Z zaprojektowane przez inżynierów z Affalterbach. Serce SLS’a, podobnie jak każdy silnik produkowany przez AMG jest ręcznie budowany, w aucie znajduje się przed przednią osią, by zapewnić SLS’owi świetny rozkład masy, bliski 50:50. Jego moc to 575 koni mechanicznych, produkowanych przez potężne V8 o pojemności 6300 cm3. Silnik ten zapewnia masę wrażen, które niestety okupione są częstymi wizytami na stacji benzynowej. Skrzynia biegów SLSa posiada cztery tryby pracy: zwykły, sport, sport plus, manualny. Torowego charakteru nadaje funkcja race start, która pozwala na osiągnięcie najbardziej skutecznego startu. Prędkość 100km/h osiągniemy już po 3,8s ,maksymalnie rozpędzimy się do 317km/h. Samochód jest napędzany na tylną oś, co powoduje niesamowite właściwości jezdne. Kiedy przekroczymy prędkość 120 km/h, wysunie się tylny spojler, poprawiający i tak już wyśmienitą aerodynamikę auta.
Wyjątkowe wersje
SLS’a produkowano w latach 2010-2014, w połowie produkcji auto przeszło nieznaczny facelifting. Mercedes-Benz zdecydował się także wypuścić dodatkowe wersje takie jak roadster czy wersja elektryczna SLS AMG Coupe Electric Drive rozwijająca aż 751 koni mechanicznych. Powodowało to że był to wówczas najszybszy elektryczny samochód na świecie. Mercedes stworzył także limitowaną wersję Black Series. W swoim czasie inżynierowie wyposażyli go w najmocniejszą V8’kę zastosowaną kiedykolwiek w samochodzie drogowym. Dodatkowo SLS trafił także do motrospotu, stając się safety carem w Formule 1.
Godny następca?
Twórcy Modern Gullwing – Mercedesa SLS nie mieli łatwego zadania. Musiał on zachwycać swoim wyglądam, a także dorównywać osiągom swojego poprzednika, SLR Mclaren, co nie było łatwym zadaniem. Już na starcie miał mniejsze szanse, ponieważ zamontowano w nim słabszy silnik i wykorzystano aluminium zamiast karbonu. Jednak już podczas prezentacji auta w 2009 roku we Frankfurcie, można było przypuszczać, że dorówna on swoim poprzednikom i będzie niekwestionowaną gwiazdą salonów Mercedesa. Auto to obecnie jest już kultowe, stało się ‘samochodem z plakatów” podobnie jak Lamborghini Countach, czy Ferrari LaFerrari. Nie ma osoby, która nie obróci się za nim na ulicy. Za kilka lat zobaczymy, czy jego następcy, Mercedesowi AMG GT także uda się to osiągnąć. Jeżeli SLS jest Twoim marzeniem, zapraszamy do naszego salonu samochodów premium na ulicy Powsińskiej 69/71, gdzie pomożemy Ci je spełnić.
Zapraszamy także do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych: https://www.instagram.com/vcentrum/ oraz https://www.instagram.com/vcentrum/